Korzyści z lokalnych e-zakupów

lampa do domu

Korzyści z zakupów w lokalnych sklepach są oczywiste. Ograniczenie kosztów dojazdu, pewność transakcji, a czasem i konkurencyjna cena. Czy jednak da się połączyć to wszystko z ideą handlu internetowego? Otóż tak. Już dziś wiele sklepów zauważyło korzyści z prowadzenia lokalnych punktów odbioru towaru. Przy niewielkich kosztach transportu z centrali do punktu, można oferować lokalnym klientom jeszcze atrakcyjniejsze ceny, co oprócz wygody lokalnych zakupów może przyczynić się do wzrostu sprzedaży.

Kolejny temat, to pozycjonowanie takiego punktu. Fraza „produkt + miejscowość” jest tutaj kluczowa. Na przykład Lampy Wrocław nie powinny w naszej kampanii stać się „Lampami we Wrocławiu”, bądź samymi „lampami”. Od niedawna wyszukiwarka Google indeksuje tego rodzaju wyszukiwania jako zupełnie odrębne. W bardzo łatwy sposób cały nasz wysiłek może więc pójść na marne.

Lampy Wrocław to tylko początek pozycjonowania. Warto dodać trochę artykułów na lokalnych serwisach ogłoszeniowych i forach. Są takie miejsca w sieci, którym brak widoczności w wyszukiwarce nie przeszkadza w kierowaniu do siebie bardzo określonego ruchu. Można również zwrócić uwagę na punkty usługowe w rejonie prowadzenia działalności i pozycjonować się na frazę „miasto + duży punkt usługowy w okolicy”. To samo z ulicami. Przypuśćmy, że chcę wy pozycjonować stronę na hasło Grabiszyńska Wrocław. Oczywiście takie pozycjonowanie będzie dużo łatwiejsze, a może ostatecznie przynieść podobne korzyści.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *