Charakter agencji interaktywnej

agencja interaktywna

Jak każdy wie, reklama jest dźwignią handlu. Dotychczas zajmowała się nią tradycyjna agencja reklamowa. Obecnie ich miejsce zajęła agencja interaktywna. Przyczyna takiej zmiany jest przenoszenie przedsięwzięć reklamowych do internetu. Praktycznie każda firma, która wprowadza swój nowy produkt, czy usługę korzysta z usług agencji interaktywnej.

Jak wybrać dobrą agencję interaktywną?

Czy zajmuje się branża interaktywna? Głównie ma za zadanie opracowanie oraz wdrożenie strategii budowy wizerunku danej marki w mediach elektronicznych. Czynności te opracowuje się i wdraża na podstawie wymagań marketingowych danego klienta. Jej obszarem jest oczywiście internet. Współdziałają z nim urządzenia takie jak: smartfony, czy tablety. Tym co łączy klienta z branżą interaktywną jest właśnie agencja interaktywna. Sama agencja wykonuje szereg zadań, które mają na celu wprowadzenie do internetu konkretnej firmy, bądź też odnowienie jej wizerunku. Każdy zapewne zorientował się, że nie warto wybierać pierwszą lepszą agencję interaktywną. Pierwsze na co powinniśmy patrzeć jest portfolio agencji. Im większa liczba ważnych klientów, tym wyższy autorytet oraz profesjonalizm. Cechą dobrej agencji jest także doświadczona oraz kreatywna kadra. Szczególnie ważną cechą pracowników jest kreatywność, czyli proces w umyśle, który odpowiedzialny jest za tworzenie nowych idei, koncepcji, skojarzeń i powiązań z istniejącymi już ideami oraz koncepcjami. To od ich jakości pracy, uzależniony jest wynik danej kampanii. Każda dobra agencja powinna mieć w swojej ofercie różnorodne usługi, tj.: budowanie strategii marki w mediach, reklamy graficzne, tworzenia aplikacji oraz stron internetowych, marketing internetowy (SEO/SEM), promocja w social media, budowa systemów eCommerce, planowanie oraz obsługa kampanii reklamowych, tworzenie aplikacji oraz gier na urządzania mobilne, e-mailing, copywriting, prowadzenie blogów, doradztwo oraz konsulting.

Jak agencje interaktywne powinny dbać o jakość współpracy z klientem?

Obecnie między wszystkimi agencjami interaktywnymi toczy się zacięta walka o klienta. Dlatego agencje muszą pamiętać, by dbać o jakość współpracy z klientem, dobrze zorganizować przepływ informacji między firmą, a klientem. Nie należy również ignorować żadnych sugestii klienta na jakiejkolwiek etapie. Każdy projekt powinien mieć realistyczne ramy czasowe. Kadra powinna posiadać doświadczonego oraz dobrze wyszkolonego handlowca. Każda usługa musi być w sposób szczegółowy i precyzyjny wyceniona. Nie można tutaj dopuścić do sytuacji, że nie rozumie się różnić w przedstawianych ofertach. Szczególnie ważne jest, by agencja interaktywna nie koncentrowała się tylko na jednej dziedzinie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *